سوالات رایج کاربران در رابطه با سقف های اتوماتیک

سه شنبه 8 مرداد 1398
13:02
مدیر سایت

همواره زمانی که موضوع تازه ای به خصوص در زمینه تکنولوژی های مختلف در زمینه طراحی ساختمان، مثلا سقف های متحرک و ... مطرح می شود، سوالات زیادی برای کاربران در این زمینه ایجاد می شود. گروه فنی مهندسی سایه بام با تهیه این مطلب، سعی در پاسخگویی به سوالات رایج شما مخاطبان گرامی دارد. با ما همراه باشید. سقف متحرک برقی جمع شونده چیست؟ سقف متحرک که به سقف برقی یا اتوماتیک نیز مشهور است، یک عنوان کلی برای انواع مختلف سقف های جمع شونده و تاشو است. سقف اتوماتیک دارای انواع مختلفی از جمله شیشه ای، پلی کربنات…

همواره زمانی که موضوع تازه ای به خصوص در زمینه تکنولوژی های مختلف در زمینه طراحی ساختمان، مثلا سقف های متحرک و ... مطرح می شود، سوالات زیادی برای کاربران در این زمینه ایجاد می شود. گروه فنی مهندسی سایه بام با تهیه این مطلب، سعی در پاسخگویی به سوالات رایج شما مخاطبان گرامی دارد. با ما همراه باشید.

1 7

سقف متحرک برقی جمع شونده چیست؟

سقف متحرک که به سقف برقی یا اتوماتیک نیز مشهور است، یک عنوان کلی برای انواع مختلف سقف های جمع شونده و تاشو است. سقف اتوماتیک دارای انواع مختلفی از جمله شیشه ای، پلی کربنات و آلومینیومی است.

3 7

چرا باید از سقف های پارچه ای اتوماتیک استفاده کنیم؟

از سقف های متحرک می توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد، اما بیشترین کاربرد این سقف ها در اماکنی همچون رستوران ها و کافی شاپ هایی که دارای فضای باز هستند و قصد دارند از این فضاها به عنوان فضای سبز (برای سرو غذا و نوشیدنی) یا به عنوان روف گاردن استفاده کنند، همچنین برای تراس یا بالکن ها در خانه های ویلایی بزرگ می باشد.

همچنین از این سقف ها در استخرهای روباز (برای این منظور سقف متحرک پلی کربنات بنا به متراژ و قیمت هر متر مربع آن مقرون به صرفه است)  و سر در ورودی ساختمان ها و هتل ها نیز استفاده می شود.

دیگر کاربرد این نوع سقف ها، به عنوان سقف حیاط خلوت ساختمان ها جهت افزودن آن به فضای داخلی ساختمان و پوشش سقف پارکنیگ برای خانه های ویلایی است.

مهمترین ویژگی های سقف های متحرک نسبت به سایر سقف ها چیست؟

5 8

این سقف ها مزایای بسیاری دارند، یکی از مهمترین این ویژگی ها و مزایا این است که عوارض قانونی شهرداری به آن ها تعلق نمی گیرد و هزینه زیربنای شهرداری از این بابت دریافت نمی شود.

همچنین کیفیت و دکور زیبای سقف جمع شونده پارچه ای نسبت به سایر متریال های رایج موجب می شود فضای مد نظر لوکس تر و جذاب تر به نظر برسد.

دیگر مزیت آن عایق تر بودن نسبت به سایر سقف های سبک مانند صفحات پلی کربنات ، شیشه ، ورق های فلزی ، سفال و ... است.

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های خاص سقفهای پارچه ای، برقراری حس ارتباط شما با طبیعت بیرون است. این ویژگی در زنگی شهرنشینی امروزه بسیار حائز اهمیت است. شما در زیر این سقف می توانید بدون خیس شدن از صدای قطرات باران بر روی سقف بالای سر خود لذت ببرید.

میزان پوشانندگی این سقف ها چقدرمی باشد؟

این سازه به طور متوسط می تواند دهانه های ۱۲*۱۲ متر مربع را پوشش دهد، برای برآورد دقیق میزان پوشش دهی فضای مد نظر، لازم است ارزیابی دقیقی از محل انجام شود و مهندسین سایه بام آماده خدمت رسانی در این زمینه به شما مشتریان عزیز هستند.

ارتفاع سقف های خودکار تا چه مقدار می تواند باشد؟

ستون های جلویی سازه از جنس آلومینیوم می باشند، این ستون ها می توانند تا ۲٫۵ متر ارتفاع داشته باشند. در صورت نیاز به اجرای سازه در ارتفاع های بالاتر، تیم فنی مهندسی سایه بام می تواند قطر و اندازه ستون ها را محاسبه نماید.

آیا محدودیتی در طراحی سازه سقف های برقی وجود دارد؟

به شکل معمول در طراحی این سقف ها از فرم های مربع، مستطیل و یا قوسی استفاده می شود. برای طراحی های دقیق تر متناسب با فضای مد نظر خود با تیم مهندسی سایه بام در ارتباط باشید.

برق مصرفی برای سازه سقف های اتوماتیک چه میزان است و چه ویژگی هایی دارد؟

به ازای هر سقف متحرک اتوماتیک، دو زوج برق ۲۲۰ ولت لازم است. که یک زوج از آن برای موتور و دیگری برای روشنایی زیر سایبان به کار می رود. همچنین در ابتدای مسیر هر یک از کابل ها یک فیوز مینیاتوری مناسب تعیبیه می شود. برای موتور یک فیوز ۱۰ آمپری و برای پشتیبان سیستم نور پردازی ، یک فیوز ۵ آمپری لازم است. در پروژه هایی که هنوز تابلو برق اصلی ساختمان نصب نشده، بهتر است دریافت کننده رادیویی در داخل تابلو برق اصلی نصب شود.

نوع پوشش رنگ استفاده شده بر روی سازه آلمینیومی سقف اتوماتیک چیست؟

برای افزایش دوام و همچنین زیبایی بیشتر سقف های متحرک، در فرایند تولید اجزاء فلزی آن، از مکانیزم رنگ پودری الکترو استاتیک استفاده می شود. در این فرایند پودر رزین همراه با رنگدانه های مخصوص بصورت رنگی مایع، به سطح فلز پاشیده می شود و نهایتا در کوره های صنعتی مخصوص تا ۴۰۰ درجه فارنهایت پخته شده و رزین ذوب شده در سطح فلز همجوش شده و سطحی یک دست و صیقلی با مقاومت بالا ایجاد می شود.

آیا سقف های متحرک در برابر وزن برف و باران و همچنین در برابر وزش بادهای شدید مقاومت لازم را دارند؟

میزان مقاومت کل سازه و اتصالات آن، چیزی حدود ۷۰ کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته شده است. همچنین این سازه در برابر وزش باد تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز مقاوم است. با این حال سنسورهایی در آن تعبیه شده تا در صورت وزش باد شدیدتر، سقف به طور خودکار جمع می شود تا از آسیب آن جلوگیری شود.

آیا آلیاژ آلمینیوم سازه های متحرک دارای کیفیت مطلوبی هستند؟

آلیاژ الومینیوم مصرفی از نوع مرغوب و درجه یک( ۶۰۶۳  ایرالکو) می باشد .

عمر سقف های متحرک حدود چند سال است؟

مهمترین و حساس ترین قسمت در سقف های تاشو، پارچه مصرفی آن هاست. عمر مفید پارچه های به کار رفته در این سقف ها عموما ۱۵ تا ۲۰ سال میباشد.

آیا سیستم سقف های متحرک عایق است؟

پارچه به کار رفته در سقف اتوماتیک (سایبان برقی) از نوع مات است و دارای یک شیشه تک جداره عایق است که در تابستان ،میزان زیادی از پرتو ها را منحرف کرده و در فصول سرد همراه با بارش برف و باران نیز آن را به آبراه ها هدایت می کند و اجازه نمیدهد آب به سطح زیرین آن نفوذ کند.

مدت زمان گارانتی سقف های متحرک چه قدر است؟

موتور و پارچه پوشش دهنده سقف های متحرک به مدت ۵ سال تحت گارانتی این شرکت می باشد. سایر یراق آلات حرکتی و اجزاء سقف متحرک نیز شامل ۲ سال گارانتی می باشند.

10 3

کیفیت اتصالات سقف متحرک چگونه است؟

نباید اهمیت طراحی اتصالات را دست کم گرفت. اهمیت این موضوع اگر بیشتر از سایر قسمت های این سازه نباشد، کمتر هم نیست. زیرا در زمان بارش برف و باران، کلیه بار و وزن سازه به این اتصالات انتقال می یابند و در صورت عملکرد نادرست آن ها، سازه به مرور متلاشی و تخریب خواهد شد. در اکثر موارد سازه های تخریب شده، مشکل اصلی عدم کارکرد مناسب اتصالات بوده است. به همین دلیل مهندسان سایه بام، این موضوع را بسیار مورد توجه قرار داده اند.

استفاده از رنگ ها پودری بر روی سازه آلمینیومی چه مزایایی دارد؟

  • هر کیلوگرم از این رنگ ها، قابلیت پوشش دهی ۸ الی ۱۲ متر مربع را دار می باشند.
  • ضایعات آن ها بسیار اندک و چیزی در حدود یک در صد است.
  • می توان از آن ها در اجرای طرح های جدیدی مانند فلزات طرح چوب با رنگ های مختلف استفاده کرد.
  • نسبت به رنگ های مایع دارای ماندگاری بیشتری هستند و در مقابل شرایط جوی و تغییرات فیزیکی و شیمیایی مقاوم تر می باشند.
  • بر روی این رنگ ها ها خش نمی افتد.
  • در شرایط جوی مختلف رنگ آن ها ثابت است.
  • به آسانی تمیز می شوند.
  • نسبت به رنگ مایع براق تر و فوق العاده زیبا هستند.

آیا در فصول بسیار سرد و گرم سال (مثلا تابستان و زمستان) مراقبت های خاصی برای سیستم سقف متحرک لازم است؟

این سقف ها در بدترین شرایط آب و هوایی و حتی در تابش شدید آفتاب یا یخبندان شدید نیز مقاوم هستند و نیازمند مراقبت های نیستند. پارچه های پی وی سی این سقف های متحرک حدود ۲۰ سال دوام دارند و دارای ۵ سال گارانتی می باشند. با این حال بهتر است برای محافظت از پارچه در هنگام جمع شدن آن را زیر یک ورق فلزی قرار داد تا باران یا گرمای شدید به آن نفوذ نکند. همچنین بعد از ۲۰ الی ۳۰ سال در صورت کثیف شدن می توان پارچه را تعویض نمود.

چگونه می توان سطح غشاء سقف های متحرک را تمیز کرد؟

شما می توانید با استفاده از آب و یک طی نرم نخی سطح آن را تمیز کنید. اگر لازم بود می توانید شامپوهای ملایم برای این کار استفاده کنید، اما هرگز از مواد شوینده ای مانند وایتکس و ... برای تمیز کردن پارچه استفاده نکنید.

جمع آوری برف و باران از روی سقف چگونه انجام می شود؟

آب بندی این سقف ها با استفاده از ۳ نوار لاستیکی طولی مختلف در نقاط مختلف انجام می شود. این نوارها عبارتند از:

نوار آب بندی لبه ریل که زیر لبه ریل نصب می شود.

نواری که روی سطح پارچه سقف تحت فشار قرار می گیرد تا مانع ریزش آب از لبه ها شود.

نواری که برای هدایت آب روی تیغه های ابتدایی سیستم که در جلوی سقف پارچه ای و برروی اولین پروفیل آلومینیومی پارچه نصب می شود و مانع بازگشت آب به زیر تیغه جلو می شود.

منبع : گروه تحقیقات و توسعه شرکت سایه بام ، اولین تولیدکننده سقف متحرک و شیشه متحرک در ایران
منبع مطلب : وب سایت رسمی مهندس امیر لطفی عمران
[ بازدید : 31 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقالات معماری و دکوراسیون است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]